dissabte, 26 de novembre del 2011

Quan les coses van malament aquí, van bé en un altre lloc


Interessant anàlisi de José Luis Nueno,  Doctor en Business Administration per la Harvard University i professor de Direcció Comercial de l'IESE i, sobre la internacionalització de la distribució en temps de crisi.

Partint de la base que la qüestió de la internacionalització de la distribució pren relleu en moments com l’actual, caracteritzats per una profunda contracció del consum domèstic acompanyada d’una competència intensa,  segons el professor Nueno, mai com ara sembla més cert allò que  «quan les coses van malament aquí, van bé en un altre lloc». Fa uns quants anys, n’hi havia prou de tenir presència testimonial en mitja dotzena de països propers i culturalment afins per a demostrar que un concepte detallista era internacionalitzable. Avui, la sobredependència del mercat d’origen es considera un estigma, que si es combina amb condicions localment adverses, com un menor nivell de vendes, compromet la credibilitat.


El professor Nueno desenvolupa l'estudi a partir de l'estudi d'empreses com: Tous, Wal-Mart, Target, Kroger, H&M, DIA, Inditex, Amazon, IKEA, Mango, Sand, Intimissimi, Next, Uniqlo, Pronovias, GAES, Punt Roma, Castañer, Sita Murt, Carrefour, Massimo Dutti, Zara, Nespresso, Sephora, Macy's, Amazon.com, Privalia, o Starbucks i analitza l'Àmbit i les institucions, les oportunitats, les competències directives i  les modalitats d'entrada.


Fruit d'aquest anàlisi el professor Nueno arriba a unes interessants conclusions:


I. Retard de les empreses en la seva expansió internacional.


II. Fabricants i distribuïdors dels països industrialitzats han obtingut més èxit exportant a través de la internacionalització de botigues que a través dels productes que venen.


III. Les oportunitats que tenen avui són complexes: mercats polaritzats i compromisos que superen els retorns a curt termini.





Local Comercial Mallorca


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada