divendres, 31 de juliol del 2009

Cort duplica les zones ORA

La nova delimitació d’aparcaments suposarà 6.500 places regulades distribuïdes per l’entorn exterior de les Avingudes i que afectaran els barris de Foners, Pere Garau, Bons Aires i part de Santa Catalina
L'Ajuntament de Palma duplicarà les zones ORA amb 6.500 espais més que sumats als actuals 6.800 estacionaments d'aquest estil en suposaran un total de més de 13.000 aparcament no gratuït distribuïts per l'entorn exterior de les Avingudes i que afectaran els barris de Foners, Pere Garau, Bons Aires Nord i una part de Santa Catalina.
L'estudi que ha elaborat la regidoria de Mobilitat i que es va aprovar ahir en junta de govern, preveu que s'implanti aquesta mesura per subfases a causa del gran volum de places que es veuran afectades i l'envergadura de la zona que es vol regular.
El regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, detallà que a partir de mitjan octubre començaran a regular-se les zones de Pere Garau, on s'habilitaran 1.900 places, i Blanquerna, amb 550. En aquesta primera actuació, l'estudi de mobilitat proposa ampliar la zona ORA 2/3 ja existent delimitada pels carrers d'Eusebi Estada fins a Jafudà Cresques, augmentar la part de la zona 3/2 compresa entre els carrers d'Aragó fins Nicolau de Pacs i aplicar una nova regulació als carrers de Francesc Suau, Francesc Fiol i Joan, Joan Massanet i Moragues, General Riera i Ausiàs March. La segona subfase, que s'implantarà per desembre d'enguany, afectarà la zona de Santa Catalina, on s'adaptaran 750 places. Aquesta actuació preveu ampliar la zona 2/4 que delimita els carrers de Monsenyor Palmer, Espartero, plaça del Progrés, Comte de Barcelona laterals impars fins al carrer de la Indústria, en els dos laterals fins a l'avinguda d'Argentina) i l'avinguda d'Argentina.
Aquesta zona de Santa Catalina ja està senyalitzada amb una àrea regulada de mercats i l'estudi proposa reconvertir-la i ampliar-hi els carrers. La tercera subfase d'implantació està prevista per al mes de gener de 2010 i afectarà el sector de Foners, amb 1.400 places. L'actuació preveu una nova zona ORA a l'avinguda de Gabriel Alomar (lateral impar), carrer de Manacor (lateral parell), el carrer de Joan Alcover i Joan Maragall. Aquesta part del procés també afectarà el sector del Marquès de la Fontsanta i l'Arxiduc, amb 250i 950 places respectivament. En aquest àmbit es delimitaran els següents carrers: Aragó, Miquel Marquès, Marquès de la Fontsanta i Gabriel Maura, i s'ampliarà l'actual àrea delimitada pels carrers Eusebi Estada, Gabriel Maura, Jacint Verdaguer, Jaume Balmes, Rosselló i Caçador, Ausiàs March, General Riera, Antoni Marquès, Julià Àlvarez, Jafudà Cresques.
L'estudi de mobilitat proposa, a més, reduir mitja hora el període d'horari no regulat que en lloc de ser de 09.00-14.00 hores passaria a ser de 09.00-14.30, mentre que la de l'horabaixa, de 16.30 a 20.00, es mantindria.
En la mateixa línia, l'estudi realitza una proposta de rebaixar el temps màxim d'aparcament a la zona 1 de Pere Garau i Blanquerna 1 hora, mantenir les 2 a la zona 2 de Santa Catalina i ampliar fins a 3 o 4 hores l'àrea 3 de Foners, Marquès de la Fontsanta i Arxiduc.
Una inversió d'1,4 milions amb amortitzacions anuals de 379.117 euros
L'estudi econòmic de mobilitat relatiu a l'ampliació de la zona ORA està calculat amb les tarifes actuals i preveu un "lleuger superàvit". En aquest sentit, l'estudi preveu augmentar les inversions referents a l'adquisició de 138 màquines expenedores de tiquets, 79 terminals de denúncies i més partides diverses per un import total d'1,2 milions d'euros, als quals s'ha d'afegir l'IVA corresponent, que és de 193.000 euros. Així, la inversió total s'elevaria als gairebé 1,4 milions d'euros. Segons aquestes dades, l'Ajuntament de Palma preveu amortitzar 326.825 euros anuals, que sumats a l'IVA elevaria la xifra als 379.117 i uns costos d'explotació de 2,8 milions d'euros. En principi, el 2009 el preu de l'ORA no variarà.
El 2008 Cort ja va fer una actualització de les taxes amb l'augment decinc cèntims més per estacionar el vehicle en qualsevol de les tres zones ORA durant la primera mitja hora. L'increment percentual va ser major la zona 3, que va ser del 16%. D'aquesta manera, el preu per aparcar el vehicle 30 minuts en la zona 1 (als voltants del centre històric) va passar de 0,75 a 0,80. A la zona 2 (Eixample), la taxa va pujar fins a 0,65, mentre que a l'àrea 3 (proximitats dels mercats de Pere Garau i Santa Catalina), el preu arribava als 0,35. Per tant, l'increment percentual va ser entre un 3% i un 4%. L'estudi de mobilitat ofereix com a dada rellevant que al centre, i a la major part de la corona exterior de les Avingudes, hi ha ocupacions superiors al 100%.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada